Sightseeing Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu Sightseeing Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu

Sightseeing Arequipa

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Mitchell en Margriet

02 Oktober 2018 | Peru, Arequipa

In haak gewoon in op de laatste blog van Mitchell.

Nadat we zijn afgezet bij het hostel, halen we de rugzakken op en ploffen nog even in de loungeset neer. We moeten nog even opzoeken waar het Hostel waar we vanavond slapen, eigenlijk ligt. We hoeven alleen Plaza del Armas over te steken, wat gelijk staat aan ongeveer 5 minuten lopen. Aan het einde van de straat zit een vegetarisch restaurant, dus besluiten hier te gaan eten

De toko wordt gerund door twee oude dames (onze schatting is rond de 70). Echter spreken de dames geen Engels en wij geen Spaans. Na het bekijken van de menukaart maken we een keuze, echter is dit niet op voorraad. Conclusie van dit alles; er zijn eigenlijk maar 2/3 gerechten op voorraad. We bestellen dus maar wat, op goede hoop! Mitchell krijgt sojavlees met groentes in soja saus, rijst en frietjes (Lomo Saltado). Wat ik krijg is een stuk sojavlees, rijst, friet en een salade met wat saus. De rest van de avond doen we rustig aan.

De volgende ochtend besluiten we een rondje door het oude centrum te lopen. We beginnen bij La Catedral, echter moeten we omdraaien want Mitchell mag niet naar binnen met z’n korte broek. Wanneer we binnen zijn is er een mis aan de gang en zit er iemand te biechten op de biegtstoel. La Catedral heeft het grootste orgel van zuid-Amerika en dat is zichtbaar.

Vervolgens lopen we een paar blokken verder en komen we uit bij Monasterio de Santa Catalina. Op de flyer staat “a city within a city”. De Monasterio is pas sinds 1970 open gesteld voor publiek. Staat bekend op zijn kleuren en het formaat. Op dit moment wonen er nog 20 nonnen. We nemen een rondleiding, zodat we een duidelijk verhaal krijgen.

We lopen nogmaals een paar blokken verder en komen bij de Mercado market uit. Dit is dé markt van Arequipa. Het is druk met locals, maar vooral ook met toeristen. We lopen een rondje en besluiten weer te gaan.

Hierna vertrekken we weer richting het hostel. We zijn er namelijk nog niet over uit wat ons middag programma gaat worden. Na een hoop websites bekijken, besluiten we naar Museo Santuarios Andinos te gaan. Voordeel; ligt tegenover ons hostel. Het museum gaat over de gevonden kinderen op de bergen hier in Arequipa (en andere bergen). Het zijn kinderen die zijn geofferd door de inca’s, voor de goden. Het bijzondere is dat deze kinderen, nog in redelijke staat zijn. Dit komt omdat ze al die jaren in de sneeuw hebben gelegen. We leren wat meer over de gedachtengangen van de inca’s en zien een van de kinderen in een vriescel. Heel bijzonder om te hebben gezien.

In de avond gaan we naar het volgende vega restaurantje hier in de buurt. Dit keer wordt deze gerund door twee oudere mannen. We zijn er inmiddels aan gewend dat we de enige in het restaurant zijn, dus hebben alle keuze om te gaan zitten waar we willen! Mitchell kiest voor de gebakken rijst met kip en ik kies een of ander gerecht waarbij ik geen idee heb wat het is. Uiteindelijk krijg ik sojablokjes, aardappeltjes, ui en witte (grote) maïskorrels. We hebben allebei heerlijk gegeten en we rekenen net iets meer dan 10 euro af. We besluiten hier morgen te gaan ontbijten, want het ontbijt in het hostel heeft even niet onze voorkeur.

Voor nu sluit ik de blog weer af. Morgen vertrekken we naar Puno en zal er in de bus het volgende verslagje geschreven worden

P.S. Ik heb ontdekt hoe je foto’s moet toevoegen, dus die zal ik bij ieder blogje gaan toevoegen!

• 04 Oktober 2018 - 05:40

Ida:

Ik heb toevallig gisteren met oma de foto bekeken van jullie maaltijd. Ik dacht dat het knoflookteentjes waren (leek me niet echt lekker zoveel) en oma dacht zilveruitjes, zo grappig.