Dagje Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu Dagje Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu

Dagje Lima

Door: Mitchell

Blijf op de hoogte en volg Mitchell en Margriet

24 September 2018 | Peru, Lima

Goedemorgen, -middag, - nacht, net waar je bent :)

Vandaag vanuit de eerste busreis op dag 3 het verslag over dag 2!

In de nacht hebben we goed geslapen met prima bedden en de gebruikelijke keren wakker, dus de dag begon vroeg en om 5 over 7 netjes aan het ontbijt. We hebben hier de route voor de dag nog even uitgestippeld met onze Peru bijbel.

Als eerste gaan we naar het oude stadscentrum, hier hebben wij een free walking tour geboekt. Helaas hebben we deze gemist omdat we besloten hadden om te gaan lopen naar bestemming. Dit duurde wat langer dan gepland (minstens 2 uur!) dus helaas. Tijdens de wandeling hebben we wel de stad kunnen zien. Wij zijn langs Arequipa Avenue gelopen en deze was op zondag helemaal autovrij en zagen we de recreatie wandelaars, renners en fietsers allemaal voorbij komen.

Eenmaal aangekomen bij het centrum op het startpunt San Martin plaza volgen wij onze eigen tour uit het boek. Vanaf de plaza zijn gaan wij door een winkelstraatje naar het grote plein, plaza de armas. In de winkelstraat worden we een aantal keer aangesproken door mensen die van alles proberen aan te smeren of geld af te troggelen. Zeker omdat wij toeristen en verbazend genoeg zijn wij vrij uniek in Lima als toerist. De hele dag zullen wij er maar weinig zien. Bij het plein aangekomen is er tot onze verbazing grote drukte, want hier hebben ze dagelijks om 12.00 wisseling van de wacht blijkt. Hier hebben ze een optreden met band ook op paarden. Op dit plein zien we ook nog verschillende belangrijke gebouwen en de kathedraal van Lima. Wij gaan door, maar komen precies in de straat te staan waar ze langs naar de stal gaan en zien we de stoet nog even van dichtbij.

Wij vervolgen onze weg naar de oude stadsmuur, wat er nog van over is tenminste. Hier zien we nog meer uitgedoste mensen, maar het wordt niet duidelijk wat er precies aan de hand is. Hierna gaan we Chinatown in met het idee iets te eten te vinden, maar slagen niet omdat er eigenlijk geen vega/vegan opties te vinden zijn. Met mijn hele matige Spaans is het ook niet goed te vinden. Na onze terugweg naar een bekend punt komen we de supermarkt tegen waar je ook een buffetje hebt met sowieso salade en nog wat andere opties zoals bami en een toetje voor Margriet.

Eenmaal buiten zitten we verder te plannen wat te doen en besluiten even naar het hostel te gaan door de intensieve dag. We denken aan een Uber, meer hebben geen internet en ook geen WiFi op dat moment. Wel zien we een betrouwbare bus waar ik wel goede verhalen over heb gelezen en deze heeft ook een eigen busbaan. Buiten de drukte voelt dit net aan als thuis, behalve dat ik over iedereen heen kijk. Na een uurtje herstel in het hostel gaan we rond 16.30 op pad naar het winkelcentrum aan de klif van Lima.

Na een kort stukje lopen komen we bij de klif en hebben een mooi uitzicht over de zee. In het winkelcentrum komen we erachter dat we allebei goed verbrand zijn in onze nek en Margriet in der gezicht. Ondanks het niet zo zonnige weer zijn we toch lelijk verbrand. We hebben onderzoek gedaan en hebben hier al een restaurant uitgezocht met goede optie, Papachos. We hebben hier allebei een burger besteld en erbij nog guacamole die vers aan tafel werd gemaakt. We waren allebei super tevreden. Margriet had een pompoenburger met zoete aardappel frietjes en ik een kikkererwtenburger met gewone frietjes. Het oog bleek groter dan de maag, ondanks het heerlijke eten kon niet alles erin. Relatief was het iets prijziger, maar uitstekend eten, sfeer en service. Wat je hier vooral mooi kon zien was hoe snel het donker wordt. We kwamen met licht binnen en een kwartier later was het al pikdonker.

Eenmaal In het hostel treffen we de laatste voorbereidingen voor vandaag en plannen we om wakker te blijven tot 22.00. Margriet heeft 20.30 niet gehaald en zelf ben ik niet veel later ook in slaap gevallen. Sinds 7.00 nu onderweg naar Paracas voor de Ballestas eilanden en het natuurpark.

• 24 September 2018 - 15:56

Ida:

Zo te lezen al flink wat gelopen op dag 2. Komen jullie alvast in het ritme ha ha. Jullie zijn net weg maar het is nu al leuk om jullie verhalen te lezen. Zijn we er toch een beetje bij. We kijken uit naar het volgende verslag. Veel plezier verder, geniet van de omgeving en elkaar.

• 24 September 2018 - 21:14

Ans:

Leuk dat jullie van het schrijven een duo-taakje van gemaakt hebben!