Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Lima, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Lima, Peru van Mitchell en Margriet - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Mitchell en Margriet

23 September 2018 | Peru, Lima

Inmiddels is het hier 05:16 en lig ik klaarwakker in bed, hallo jetlag!

Zaterdag ochtend door Martin opgehaald om ons af te zetten op Schiphol. Halverwege nog even omgedraaid, want ik was vergeten een lange broek in te pakken... Ondanks dat nog ruim optijd op Schiphol. Inchecken en de controle bij de douane gingen voorspoedig, dus het wachten kon beginnen!

De vlucht gingen verder voorspoedig op wat turbulentie na. Weinig huilende kinderen of snurkende mensen. Beide 4 films gekeken en wat proberen te slapen. Heerlijk gegeten en omdat we vegan eten kregen, konden we als eerste eten. Gelukkig maar, want van de eetgewoontes van m’n Chineese buurman werd is misselijk...

Aangekomen op Lima, even een stempeltje in het paspoort en de bagage ophalen. De busmaatschappij hadden we van te voren al gereserveerd, dus alleen even aanmelden bij de balie. Eenmaal het vliegveld uit gestapt te zijn, werden we meteen wakker geschut door het verkeer. Heeeel veel auto’s en die toeteren allemaal tegelijk, wat een chaos! Ons chauffeur rijdt verder heel rustig en zet hem zo nu en dan gewoon voor een andere auto. Rijden een aantal keer heel dicht langs een klif (zonder hekwerk of Iers dergelijks), beste helpt om dan gewoon even de andere kant op te kijken..

Paar blokken van ons hostel afgezet door de bus, dus even en stukje lopen met de tassen. We vallen verder niet op hoor, met onze grote rugzakken, onze lengte en haarkleur. We worden dan ook constant aangesproken of we iets willen kopen, de cocaïne maar netjes afgewezen. Hostel checkin ging ook snel! Slapen met twee andere meisjes op de kamer (die rond 03:00 binnen komen een walm met dranklucht net zich meebrengen).

We zoeken nog even snel een pinautomaat op, want die konden we op het vliegveld niet vinden. Lopen een rondje door de buurt om te kijken of we nog ergens gaan eten. Besluiten om in de supermarkt maar wat lekkers te halen en dit op te eten in het park voor het hostel. Het wordt een broodje met olijven en een quiche met champignons en asperges. Bankje midden in het park gevonden, waarbij we goed uitzicht hebben op de katten. Het stikt namelijk van de katten in het park. Krijgen eten en drinken, dus ze zoeken ons verder niet op. Na de avondsnack vertrekken wij naar dromenland. Morgenochtend tijdens het ontbijt plannen we onze eerste (en enige) volle dag in Lima!

• 24 September 2018 - 04:14

Ans:

Leuk Margriet dat we de komende weken zo met jullie mee kunnen reizen!